Télen sem akar elhízni?

Télen sem akar elhízni?


A téli időszak szinte mindenkinek megviseli a szervezetét. Azonban nem csak a szeles, hideg időjárásra kell gondolni, hanem a gyakori, kalóriadúsabb fogásokra is. Sokan tapasztalják, hogy a téli hónapokban a mérleg nyelve bizony többet mutat a kelleténél. Ha nem is szükséges folyton a kalóriákat számolgatni, de nem árt egy kis odafigyelés annak érdekében, hogy megőrizzük ideális testtömegünket.

Elsőként fontos, hogy tartsuk meg a ’többször-keveset’ elvét, azaz négy-öt alkalommal étkezzünk naponta.
Az egészséges szervezet kalóriabevitelének eloszlása a nap folyamán akkor ideális, ha az ebéd tartalmazza a napi energiabevitel 35 %-át. Ezután következik a vacsora 25 %-ban, majd a reggeli 20 %-ban. A két kisétkezés, a tízórai és uzsonna pedig 10-10 %-ot tartalmazzon.

Érdemes figyelni azokra a rejtett kalóriát tartalmazó ételekre és italokra, melyeket a nap folyamán többször fogyasztunk. Nem mindegy, hogy a napi 1,5-2 liternyi folyadékot milyen formában isszuk meg. Télen népszerű a mézes, cukros tea, puncs, forró kakaó vagy a forró csokoládé. Természetesen egészséges szervezet esetén 1-2 pohárnyi mennyiség belefér, azonban alakunknak nem tesz jót, ha a nap folyamán 1,5 liter mézes teát legurítunk. A folyadékbevitel nagyobb része inkább energiamentes italokból, pl. ásványvízből, natúr zöldteából, citromos vízből álljon. Édességeket, süteményeket étkezéseink befejező fogásaként fogyasszuk. Nem szabad étkezések között, főként étkezéseink helyett süteményeket nassolni.

Próbáljuk meg az ünnepi menüt zsírszegény ételkészítési technológiával készíteni. A rántott hús és hal helyett válasszunk pl. rozmaringos vagy citromos sült halat, egészben sült fokhagymás csirkét, vadsültet különféle mártásokkal. Még a töltött káposztát is készíthetjük kevés napraforgó olajjal, zsírszegény húsrészekből, zsírszegény tejföllel. Részesítsük előnyben a gőzölést, párolást, a fóliában, teflonedényben, vagy cserépedényben készítést a bő zsiradékban sütés helyett. Legyen az ünnepi asztalon minél többféle nyers vagy párolt zöldség és gyümölcs.

Emellett persze télen is igen fontos a rendszeres testmozgás, melegen öltözve a szabadban tegyünk nagy sétákat, menjünk kirándulni.

Gyors kapcsolat felvétel

Kérjük, töltse ki az alábbi mezőket, és 24 órán
belül felvesszük Önnel a kapcsolatot.






Impresszum

Szent Donát Kórház

8100 Várpalota Honvéd u 2-3

E-mail: info@szentdonatkorhaz.hu


Fekvőbeteg elhelyezés:
Tel: +36 (20) 203-5555

Tel: +36 (30) 203-5555

E-mail:  ugyfelkapcsolat@szentdonatkorhaz.hu


Magánrendelés, járóbeteg szakrendelés:

Tel: +36 (30) 206-5555


Titkárság:

Tel: +36 (88) 472-555 / 244
E-mail: titkarsag@szentdonatkorhaz.hu


Gyorslinkek

Rehabilitáció, ápolás
Emelt szintű ápolás
Demencia, Alzheimer-kór kezelése

Fejlesztő programok

Felfekvések kezelése

Betegfoglalkozások

Új! Intézeti gyógyszeres beállítás


Magánrendelések

Orvosaink

Kapcsolat


   Youtube csatornánk

   Facebook oldalunk

   Google+ oldalunk


Fel