Így védekezhetsz az influenza ellen

Így védekezhetsz az influenza ellen


Az influenza többnyire különösebb gond nélkül lezajlik, ám szövődményei igen súlyosak is lehetnek. A megelőzésre ősztől tavaszig gondot kell fordítani. Az alábbi tippjeink betartásához nincs szükség másra, mint egy kis odafigyelésre, így sok kellemetlen perctől kímélhetjük meg magunkat.


Sok-sok C-vitamint!

A légúti megbetegedések elleni védekezés alfája és omegája a C-vitamin. Egy átlagos felnőttnek naponta 60 gramm C-vitaminra van szüksége, ám ha beteg vagy, ennek akár a háromszorosát is nyugodtan elfogyaszthatod. A C-vitamin pótlás legjobb módja, ha sok narancsot, citromot, grapefruitot, paprikát, savanyúkáposztát, almát, valamint vörös- és fokhagymát fogyasztasz. Ez a fajta vitamin hőre elbomlik, ezért sem a tűzforró ételekben, sem a nagyon forró citromos teában nem juthatsz hozzá a szükséges mennyiséghez. Ha kevésnek találod a zöldségekkel és gyümölcsökkel bevihető C-vitamin mennyiségét, nyugodtan próbáld ki a patikákban található vitaminkészítmények egyikét – a C-vitamint ugyanis nem lehet túladagolni. Mivel a szervezetünk ezt a vitamint csak rövid ideig raktározza, ügyelj a rendszeres utánpótlásra!


Öltözködj rétegesen!

Fontos lehet megfogadni ezt az ódivatú tanácsot, hiszen a túl meleg és a túl lenge ruha is a vírusok és baktériumok javára dolgozik – különösen a kisgyerekeknél! Ha hideg van, mindig hordj sálat, de ne takard el a szádat (és gyermekedét se), mert a lecsapódott nedves leheleten csak a már megtelepedett kórokozókat lélegzed be újra!Mozogj sokat a friss levegőn!

Azért, mert már nem olyan szép az idő, semmiképp se ülj a szobádban! Nem azért leszel náthás, mert hideg van, hanem mert ilyenkor csökken a szervezetünk védekezőképessége – télen ugyanis kevesebb a fény, és nem eszünk annyi gyümölcs- és zöldségfélét sem. Ha az első hó nem is esett még le, a közeli erdőben, vagy akár csak esténként, a kivilágított városi utcákon is nagyokat sétálhatsz!


Próbáld ki a szaunát!

Ha eddig nem kaptál rá az ízére, az influenza-szezon előtt ideje, hogy beülj egy kicsit a gőzbe – a forró levegő és a hideg víz váltogatása ugyanis nagyon jót tesz az immunrendszernek, segít a szív egészségének megőrzésében, az izzadással pedig a felesleges méreganyagoktól is megszabadulhatsz. Figyelem: magas láz vagy gyulladásos betegségek, nyílt sebek esetében a szaunázás nem ajánlott!


Igyál gyógyteát!

Hűvös időben mindig jól esik egy pohár tea – hogy elkerüljön a nátha, most próbálj ki egy speciális keveréket! Keverj össze 20-20 gramm bodzavirágot, magmentes csipkebogyót és citromfüvet, valamint 40 gramm málnalevelet. A keverékből 3 púpozott evőkanálnyit önts le egy liter forró vízzel, és hagyd állni öt percig. A fentieken kívül segítenek a meghűlés megelőzésében az édesköményből, hársfavirágból, kankalingyökérből, zsályalevélből, kakukkfűből, és kamillából készült keverékek is.


Csak nyugodtan!

Meglehet, hogy időnként összecsapnak a fejed fölött a hullámok, de bármennyire is nehéz, próbálj meg kevesebbet idegeskedni, mivel bizonyára tudod, a stressz nagy hatással van az immunrendszer működésére. Ha a munkahelyeden gondok adódnak, kérd meg az egyik kollégádat, hogy csatlakozzon hozzád egy kis sétára, vagy az ebédhez, ugyanis ekkor felszabadulnak a boldogságért felelős hormonok. Ezen kívül érdemes eljárnod még jógázni, vagy meditálni, melyek szintén hozzájárulnak ahhoz, hogy békésebben teljenek a napjaid. A harmónia, belső béke érzését a klasszikus zenék: barokk, romantikus művek hallgatásával is elősegítheted (zeneterápia).


Töltsd fel D-vitamin készleted!

Télen a fényhiány miatt sokak D-vitamin szintje lecsökken, aminek következtében nemcsak kedvetlenné, hanem beteggé is válhat, mivel ekkor az immunsejtek kevesebb antibakteriális fehérjét termelnek, így kevésbé lesznek hatékonyak a kórokozók ellen. Amennyiben odafigyelsz arra, hogy több halat, fermentált tejterméket fogyassz változatos étkezéssel, mely tojást, vajat, csiperkegombát, zabpelyhet, búzacsírát és májat is tartalmaz – amit esetleg kiegészíthetsz egy kis D-vitamin táplálék-kiegészítővel – 42 százalékkal kevesebb eséllyel fog valamilyen téli betegség ledönteni a lábadról.


Aludj eleget!

Mivel alig lát az ember a téli hónapokban napfényt, nehéz nem álmosnak lenni, ennek ellenére sokan mégsem szánnak rá elég időt, pedig a táplálkozáson túl a pihenés is hozzájárul az erős immunrendszerhez. A jó alvással és a 23 óra előtti lefekvéssel segíti a tökéletesebb májműködést, mely egyik pillére a szervezet megfelelő regenerálódásához. Meglehet, hogy a munkaideje korán kezdődik, ekkor próbáljon meg minél előbb lefeküdni, hiszen egy felnőtt ember számára min. 7-8 órás alvásra szükség van az egészség megőrzése érdekében.

Gyors kapcsolat felvétel

Kérjük, töltse ki az alábbi mezőket, és 24 órán
belül felvesszük Önnel a kapcsolatot.






Impresszum

Szent Donát Kórház

8100 Várpalota Honvéd u 2-3

E-mail: info@szentdonatkorhaz.hu


Fekvőbeteg elhelyezés:
Tel: +36 (20) 203-5555

Tel: +36 (30) 203-5555

E-mail:  ugyfelkapcsolat@szentdonatkorhaz.hu


Magánrendelés, járóbeteg szakrendelés:

Tel: +36 (30) 206-5555


Titkárság:

Tel: +36 (88) 472-555 / 244
E-mail: titkarsag@szentdonatkorhaz.hu


Gyorslinkek

Rehabilitáció, ápolás
Emelt szintű ápolás
Demencia, Alzheimer-kór kezelése

Fejlesztő programok

Felfekvések kezelése

Betegfoglalkozások

Új! Intézeti gyógyszeres beállítás


Magánrendelések

Orvosaink

Kapcsolat


   Youtube csatornánk

   Facebook oldalunk

   Google+ oldalunk


Fel