Diétás karácsonyi ételek fogyni vágyóknak

Diétás karácsonyi ételek fogyni vágyóknak


A hagyományos magyar karácsonyi ételek nem igazán tartoznak a kalóriaszegény fogások közé. Az ünnep a közös ínycsiklandó ebédekről, a vendégségben elfogyasztott süteményekről, szaloncukortól és porcukorfelhőtől édes napokról szól. A felkínált fogások gyakran magas zsír-, és szénhidráttartalmúak, ezért köztudottan nem kedveznek azoknak, akik súlyproblémákkal küzdenek.

Ha szeretne figyelni a saját és családtagjai testtömegére, nem árt megfogadni néhány tanácsot a karácsonyi ebéd elkészítése során!

CsirkesültA hagyományos ételek készítésekor figyeljünk arra, hogy sertészsír helyett használjunk növényi olajakat kis mennyiségben. A zsírosabb húsrészek helyett használjunk soványabb, alacsonyabb zsírtartalmú húsféléket, pl. sertéscombot vagy karajt, pulyka- esetleg csirke mellet vagy combot bőre nélkül. A magas zsírtartalmú halak helyett válasszuk a soványabb fajtákat, mint a tonhal, a fogas, a hekk, a busa vagy a pisztráng.

Sütemények készítésekor cukor helyett használjunk valamilyen természetes édesítőszert, melyek közül jó választás lehet a stevia. A hagyományos fehér lisztet pedig fele-fele arányban keverjük magas rosttartalmú lisztekkel, pl. zabliszttel, rozsliszttel, teljes kiőrlésű búzaliszttel. A zsírtartalom csökkentése mellett előnyös, ha magas rosttartalmú nyersanyagokat választunk.

Töltött káposztaKészíthető töltött káposzta növényi olajjal, a húsgombóc darált sertéscombból vagy pulykamellből, rizs helyett válasszunk bulgurt, kölest vagy hajdinát. A rántott hal nagyon magas zsírtartalmú, hiszen a panír rengeteg olajat szív magába. Helyette készítsünk fóliában, sütőben sült pisztrángot, esetleg citromos sült tonhalat, készítsünk hozzá paradicsomos vagy kapros, esetleg tárkonyos mártást. A halászlé is elkészíthető zsírszegényen, ha sovány halat választunk és kevés növényi olajjal főzzük.

A fogásokhoz fogyasszunk nyers salátaféléket és zöldségeket öntet nélkül vagy joghurtos, citromos, akár kapros öntettel.

Mákos és diós bejgli is készíthető teljes kiőrlésű búzalisztből, édesítőszerrel. A mák és a dió is olajos magvak, ezért zsírtartalmuk magas. Előnyösebb, ha gyümölcskenyeret, vagy más gyümölcsös-pudingos édességet sütünk. Ezeket kizárólag az étkezés befejező fogásaként fogyasszuk, 1-2 szeletnyi mennyiségben.

Mindezek mellett fontos, hogy betartsuk a rendszerességet, azaz ötször étkezzünk és egyszerre kis mennyiségeket fogyasszunk.

Gyors kapcsolat felvétel

Kérjük, töltse ki az alábbi mezőket, és 24 órán
belül felvesszük Önnel a kapcsolatot.






Impresszum

Szent Donát Kórház

8100 Várpalota Honvéd u 2-3

E-mail: info@szentdonatkorhaz.hu


Fekvőbeteg elhelyezés:
Tel: +36 (20) 203-5555

Tel: +36 (30) 203-5555

E-mail:  ugyfelkapcsolat@szentdonatkorhaz.hu


Magánrendelés, járóbeteg szakrendelés:

Tel: +36 (30) 206-5555


Titkárság:

Tel: +36 (88) 472-555 / 244
E-mail: titkarsag@szentdonatkorhaz.hu


Gyorslinkek

Rehabilitáció, ápolás
Emelt szintű ápolás
Demencia, Alzheimer-kór kezelése

Fejlesztő programok

Felfekvések kezelése

Betegfoglalkozások

Új! Intézeti gyógyszeres beállítás


Magánrendelések

Orvosaink

Kapcsolat


   Youtube csatornánk

   Facebook oldalunk

   Google+ oldalunk


Fel